Prima pagină > Uncategorized > In grija noastra

In grija noastra

„Vegheati, dar, cu luare aminte asupra sufletelor voastre, ca sa iubiti pe Domnul, Dumnezeul vostru.” Iosua 23:11.

Desi suntem in secolul douazeci si perfectionarea Psihologiei se face pe zi ce trece. Desi s-au descoperit atatea metode de depistare a depresiei totusi oamenii devin din zi in zi mai vulnerabili la stres si depresie iar metode de vindecare nu se gasesc. Martin Steligman, un stralucit psiholog, fara nicio orientare religioasa, a lansat teoria potrivit careia situatia aceasta ar fi urmarea inlocuirii bisericii, credintei si comunitatii cu o unitate minuscula si incapabila sa poarte greutatea semnificatiei. Aceasta unitate este sinele. Ne construim viata in jurul propriei noastre persoane. Cu cat suntem mai obsedati de propria persoana cu atat mai mult ne neglijam sufletele. Daca suntem atacati invatam cum sa ne protejam pe noi insine. Daca ne ducem sa obtinem un loc de munca, trebuie sa credem in noi. Daca cineva ne critica, trebuie sa ne iubim noi insine. Daca nu ne putem impune punctul de vedere, trebuie sa ne aparam pe noi insine. Deci educatia este ‘trebuie sa fii tu insuti’. Dar as vrea sa intreb: ‘DAR CE TE FACI IN CAZUL IN CARE SINELE TAU ESTE O RUINA’? Cum ramai pe linia de plutire? Cand cei din jur au stiut cum sa te desconsidere si sa te faca si pe tine sa o faci. Imi place natura si imi place sa ma retrag in mijlocul ei singura. Imi fac timp pentru acest lucru. Cand este liniste in jurul meu imi aduc aminte ca Dumnezeu ma iubeste, am timp sa-I privesc maretia in tot ce a creat. Reusesc sa ma alipesc intregii naturi care I se inchina lui Dumnezeu zilnic si sa fac parte din aceasta inchinare. Dupa o perioada de stat in aceasta atmosfera, simt cum toate obligatiile, asteptarile, nevoile mele se strang, se fac mici si se retrag intr-un coltisor al mintii mele. Apoi dragostea Lui imi inunda fiinta, simt cat de mic sunt, dar in acelasi timp cat de valoros sunt pentru El daca L-a facut sa-Si dea viata pentru mine. Sufletul meu isi percepe atunci propria valoare. Numai in momentele in care sufletul tau isi percepe valoarea devii capabil sa traiesti in asa fel incat sa-i ajuti si sa-i iubesti cu adevarat pe ceilalti.””Domnul este partea mea de mostenire”, zice sufletul meu; de aceea nadajduiesc in El. Domnul este bun cu cine nadajduieste in El, cu sufletul care-L cauta”(Plangerile lui Ieremia 3:24-25)

Categorii:Uncategorized
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

