Reflectii

„Apoi, cand m-am uitat cu bagare de seama la toate lucrarile pe care le facusem cu mainile mele si la truda cu care le facusem, am vazut ca in toate este numai desertaciune si goana dupa vant, si ca nu este nimic trainic sub soare.” Eclesiastul 2:11.

Am intalnit o batranica care muncea cu fiica ei de dimineata pana seara intr-un solar (era afacerea lor, a femeilor, barbatii se ocupau cu forarea puturilor); desi ea era bolnava de cancer. Imi spunea :”Ce bine ca Dumnezeu a facut noaptea pentru ca altfel, noi oamenii, am fi in stare sa muncim pana am cadea morti!”. Ma intrebam pentru ce mai trudea atat, bine nu se simtea, era nefericita si bani avea sa-i ajunga pana ar fi inchis ochii. Am stat putin si am reflectat si am realizat ca asa este. Nu suntem in stare sa ne oprim dupa goana aceasta dupa… desertaciune si vant, ne cumparam o sumedenie de pantofi dar purtam doar perechea in care ne simtim cel mai bine, avem lucruri pe care le-am imbracat de atatea ori incat am putea sa numaram pe degetele de la maini, avem mai multe masini dar mergem cu cea care consuma cel mai putin, avem obiecte pe care le-am cumparat si poate le-am folosit o singura data cand le-am achizitionat si apoi le-am abandonat intr-un colt pentru vremea ‘cand vom avea nevoie de ele’, desi stim foarte bine ca este o investitie proasta, cu toate astea nu avem puterea macar de a ne debarasa de ele, de a elibera debaraua sau garajul. Ca sa nu mai vorbesc de lucrurile vechi pe care l-am mostenit si pe care nu le-am deschis niciodata, dar ne umplu casele de ciuperci, acarieni, igrasie si ne distrug sanatatea. Si toate astea din goana dupa vant.

Categorii:Uncategorized
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

